روانشناسی و روانپزشکی

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

سیگار

نیکوتین یکی از داروهای مضر و قابل دسترس در دنیا است. سیگار یکی از شایع ترین مواد نیکوتین دار می باشد، که بعضی ها اراده می کنند آن را ترک کنند ولی موفق نمی شوند. اما باید بگوییم کسی که نصف عمر خود را سیگار کشیده است می تواند یک روزه آن را کنار بگذارد. گرایش به استعمال دخانیات ممکن است زمانی که در حال تلاش برای ترک سیگار هستید وسوسه تان کند. از این تکنیک ها برای کاهش و مقاومت در برابر این گرایش ها استفاده کنید. پس همراه ما باشید.

ادامه مطلب...
۰۶ تیر ۹۸ ، ۱۲:۵۷ موافقین ۰ مخالفین ۰

تعاریف گذشتگان از موسیقی

پیشینیان موسیقی را چنین تعریف کرده‌اند: معرفت الحان و آنچه التیام الحان بدان بود و بدان کامل شود. ارسطو موسیقی را یکی از شاخه‌های ریاضی می‌دانسته و فیلسوفان اسلامی نیز این نظر را پذیرفته‌اند، همانند ابن سینا که در بخش ریاضی کتاب شفا از موسیقی نام برده‌است ولی از آنجا که همه ویژگی‌های موسیقی مانند ریاضی مسلم و غیرقابل تغییر نیست، بلکه ذوق و قریحهٔ سازنده و نوازنده هم در آن دخالت تام دارد، آن را هنر نیز می‌دانند. در هر صورت موسیقی امروز دانش و هنری گسترده‌است که دارای بخش‌های گوناگون و تخصّصی می‌باشد.

ادامه مطلب...
۰۵ تیر ۹۸ ، ۱۴:۴۳ موافقین ۰ مخالفین ۰

روانپزشک در آلمان

سلامت اعصاب و روان ما مهم ترین رکن زندگی است . گاهی اوقات اتفاقاتی می افتد که ما نیاز به مراجعه به روانپزشک پیدا  می کنیم . روانپزشک ایرانی در هامبورگ

اما ما چگونه روانپزشک مناسب را پیدا می کنیم ؟

چه رکن هایی مهمترین دلایل انتخاب روانپزشک است ؟

در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را پیدا کنید .

ادامه مطلب...
۰۳ تیر ۹۸ ، ۱۶:۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰