روانشناسی و روانپزشکی

۲۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

بوسپیرون در بارداری

بوسپیرون ممکن است در موارد دیگری نیز استفاده گردد.

اختلالات اضطرابی :
10 تا 15 میلی گرم روزانه خوراکی به صورت منقسم هر 8 تا 12 ساعت ، که ممکن است هر 2 تا 3 روز 5 میلی گرم روزانه اضافه شود تا به 15 تا 30 میلی گرم روزانه خوراکی و منقسم هر 8 تا 12 ساعت برسد .

حداکثر دوز نباید از 60 میلی گرم روزانه تجاوز نماید .
ترک سیگار ( عدم تأیید توسطFDA) :
30 تا 60 میلی گرم روزانه خوراکی برای 9 تا 13 هفته ، 2 تا 3 هفته قبل از تاریخ ترک آغاز شود .

 

بوسپیرون عوارض جانبی :

منگی، تهوع، سردرد، عصبانیت، سبکی سر، تهییج، پارستزی، اختلالات خواب، دردسینه، وزوزگوش، درد گلو و احتقان بینی، تاکیکاردی، تپش قلب، خواب آلودگی، کونفوزیون، تشنج، خشکی دهان، خستگی، تعریق و بیقراری، اثرات سداتیو و وابستگی به آن کمتر از بنزودیازپینهاست.

بوسپیرون در بارداری

گروه B ( در این گروه از داروها، مطالعات بر روی حیوانات باردار نشانگر این بود که دارو خطری بر روی جنین ندارد، اما مطالعات کافی روی زنان باردار برای میزان خطر روی جنین در سه ماهه اول بارداری انجام نشده است.)

موارد منع مصرف:

ﺣﺴﺎﺳﻴﺖ ﻣﻔﺮط ﺑﻪ ﺑﻮﺳﭙﻴﺮون و ﻫﺮ ﻳﻚ از اﺟﺰای ﻓﺮﻣﻮﻻﺳﻴﻮن

در صورت حساسیت مفرط به دارو منع مصرف دارد. کارایی و بی خطر بودن آن در کودکان و افراد زیر ۸۱ سال ثابت نشده است.

ﺗﺪاﺧﻼت داروﻳﻲ :

SSRIs, ،Hydroxyzine, CNS Depressants, MAO Inhibitors, Macrolide Antibiotics Calcium channel ،(Antide depressants (Serotonin Reuptake Inhibitors / Antagonists Sibutramin, Yohimbine ،Blockers

ﺗﺪاﺧﻼت اﺗﺎﻧﻮل/ ﻣﻮادﻏﺬاﻳﻲ/ ﮔﻴﺎﻫﺎن :

اﺗﺎﻧﻮل: ﺑﺎ ﻣﺼﺮف اﺗﺎﻧﻮل اﻣﻜﺎن اﻓﺰاﻳﺶ دﭘﺮﺳﻴﻮن CNS وﺟﻮد دارد.

ﻣﻮاد ﻏﺬاﻳﻲ: ﻏﺬا ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺟﺬب Buspirone را ﻛﺎﻫﺶ دﻫﺪ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﻤﻜﻦ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﻴﺴﻢ اوﻟﻴﻪ ﻛﺒﺪی را ﻛﺎﻫﺶ دﻫﺪ، از اﻳﻦ ﻃﺮﻳﻖ ﻓﺮاﻫﻤﻲ زﻳﺴﺘﻲ Buspiorne اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﻲﻳﺎﺑـﺪ.

۳۱ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۳۲ موافقین ۰ مخالفین ۰

واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس  چیست با تحریک جنسی فرد تداخلی ایجاد نخواهد کرد اما می تواند از دخول و در نتیجه از رابطه جنسی کامل پیشگیری کند. یک معاینه معمولی از لگن علت انقباض را نشان نخواهد داد زیرا در بروز چنین شرایطی هیچ ناهنجاری فیزیکی دخیل نیست.

اختلال یا ناتوانی جنسی هم در مردان و هم در زنان ممکن است رخ دهد و بسیاری از این شرایط اغلب قابل درمان هستند.

شما در ایجاد چنین مشکلاتی گناهکار نیستید و نباید بابت آن شرمنده باشید. هر چند بروز چنین مشکلاتی می تواند با رابطه جنسی و کیفیت زندگیتان تداخل داشته باشد اما باز هم باید اعتماد به نفستان را حفظ کنید زیرا این مشکل درمانپذیر است.

۳۰ مرداد ۹۸ ، ۲۲:۴۸ موافقین ۰ مخالفین ۰

سکس تراپی

یکی از مهمترین عوامل رضایت از زندگی زناشویی و سلامت عاطفی در زندگی مشترک را می توان وجود رابطه ی جنسی سالم و با کیفیت دانست. 

کلینیک سکس تراپی هیربد میتواند بصورت کامل به شما در این زمینه کمک کند ولی در بسیاری از موارد تا وقتی که رابطه ی جنسی کمرنگ نشود، اهمیت آن برای طرفین بارز نمی شود.

با وجود پیشرفت های جدی که در مطالعات و درمان مشکلات جنسی از اواخر قرن بیستم صورت گرفته است، مشکلات در این حوزه همچنان به میزان زیادی پنهان باقی مانده و طرفین درگیر به ندرت یا با تاخیر به متخصص مراجعه مینمایند.\

سکس تراپی

۲۹ مرداد ۹۸ ، ۲۱:۴۹ موافقین ۰ مخالفین ۰

جنسی ۲

کلینیک سکس تراپی هیربد میتواند بصورت کامل به شما در این زمینه کمک کند ولی در بسیاری از موارد تا وقتی که رابطه ی جنسی کمرنگ نشود، اهمیت آن برای طرفین بارز نمی شود.

با وجود پیشرفت های جدی که در مطالعات و درمان مشکلات جنسی از اواخر قرن بیستم صورت گرفته است، مشکلات در این حوزه همچنان به میزان زیادی پنهان باقی مانده و طرفین درگیر به ندرت یا با تاخیر به متخصص مراجعه مینمایند.

سکس تراپی شاخه ای از خدمات روان شناختی است که به افراد و زوج ها کمک میکند عواملی را که بر رابطه و رضایت جنسی آنها تاثیر گذاشته شناسایی و درمان کنند.

هدف کلینیک سکس تراپی هیبرد کمک به مراجعین در راستای رفع چالش های جسمی و عاطفی ناشی از مشکلات جنسی، و داشتن روابط رضایت بخش زناشویی و جنسی است.

نکته حائز اهمیت در مورد اختلال های جنسی آن است که در زوج ها، مشکل زن یا مرد یک مشکل دو جانبه بوده و در واقع “مشکل مشترک زوج” محسوب می­شود. بنابراین اصل مهم و اثربخش در درمان، همکاری زوج و حذف فشار بر یکدیگر است که کمک می­کند با استفاده از تمرین های مدون، عملکرد رضایت بخش جنسی برای زوج حاصل شود .

اگر روند درمان، همراه با علاقه و صمیمیت میان زوج و بدون شماتت و سرزنش کردن یکدیگر طی شود، نتیجه درمان رضایت بخش خواهد بود.

 

 

۲۹ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۴۰ موافقین ۰ مخالفین ۰

ونلافاکسین

مکانیسم عمل ونلافاکسین :

ونلافاکسین (Venlafaxine) ﻳﻚ ﻓﺘﻴﻞ اﺗﻴﻞ آﻣﻴﻦ اﺳﺖ و از ﻧﻈﺮ ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺑﺎ ﺿﺪاﻓﺴﺮدﮔﻲﻫﺎی ﻣﻮﺟـﻮد ﻣﺘﻔـﺎوت اﺳﺖ.

اﻳﻦ دارو ﻳﻚ ﻣﻬﺎر ﻛﻨﻨﺪه ﻗـﻮی ﺑﺎزﺟـﺬب ﺳـﺮوﺗﻮﻧﻴﻦ اﺳـﺖ و در دوزﻫـﺎی ﺑـﺎﻻ ﻣﻬـﺎر ﻛﻨﻨـﺪه ﺑﺎزﺟﺬب ﻧﻮرواﭘﻲ ﻧﻔﺮﻳﻦ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﻲرود.

ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺗﺎ ﺣﺪودی ﺑﺎزﺟﺬب دوﭘﺎﻣﻴﻦ را ﻣﻬﺎر ﻣﻲﻛﻨﺪ.

در ﺗﺄﺛﻴﺮ ﺑﺮ ﺳﻴﺴﺘﻢﻫﺎی اﻧﺘﻘﺎل دﻫﻨﺪه ﻋﺼـﺒﻲ ﺷـﺒﺎﻫﺖﻫـﺎﻳﻲ ﺑـﻪ TCA دارد.

اﻣـﺎ در ﻣﻘﺎﻳﺴـﻪ ﺑـﺎ TCA، ﺗﻌﺎﻣﻠﻲ ﺑﺎ ﮔﻴﺮﻧـﺪهﻫـﺎی ﻫﻴﺴـﺘﺎﻣﻴﻨﻲ، ﻣﻮﺳـﻜﺎرﻳﻨﻲ و آدرﻧﺮژﻳـﻚ ﻧـﺪارد و در ﻧﺘﻴﺠـﻪ ﻋـﻮارض ﺟـﺎﻧﺒﻲ ﺧﻮشﺧﻴﻢﺗﺮی دارد.

ونلافاکسین و ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﻴﺖ ﻓﻌـﺎﻟﺶ، O-desmethylvenlafaxine) ODV)، ﻣﻬـﺎر ﻛﻨﻨـﺪهﻫـﺎی ﻗﻮی ﺑﺎزﺟﺬب ﻧﻮراﭘﻲ ﻧﻔﺮﻳﻦ و ﺳﺮوﺗﻮﻧﻴﻦ ﻧﻮروﻧﻲ و ﻣﻬـﺎر ﻛﻨﻨـﺪهﻫـﺎی ﺿـﻌﻴﻒ ﺑـﺎز ﺟـﺬب دوﭘـﺎﻣﻴﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

 

ونلافاکسین در ﻛﺒﺪ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﻴﺴﻢ ﻣﻲﺷﻮد و ﻳﻚ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﻴﺖ ﻓﻌﺎل را اﻳﺠﺎد ﻣﻲﻛﻨـﺪ.

ﻧﻴﻤـﻪ ﻋﻤـﺮ دارو ﺑــﻪ ﻫﻤــﺮاه ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﻴــﺖ ﻓﻌــﺎل ۱۱ ﺳــﺎﻋﺖ اﺳــﺖ و ﻧﻴﺎزﻣﻨــﺪ دوز دوﺑــﺎر در روز اﺳــﺖ.

ﻳــﻚ ﻣــﺪل Venlafaxine وﺟﻮد دارد ﻛﻪ ﺑﻪ ﺗﺪرﻳﺞ آزاد ﻣﻲﺷﻮد و ﺑﺮای ﻳﻚ دوز روزاﻧـﻪ ﻣـﻮرد اﺳـﺘﻔﺎده ﻗـﺮار ﻣﻲﮔﻴﺮد.

ونلافاکسین ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﻪ وﺳﻴﻠﻪ ﻛﻠﻴﻪ دﻓﻊ ﻣـﻲﺷـﻮد و ﻏـﺬا در ﺟـﺬب آن ﺗـﺄﺛﻴﺮی ﻧـﺪارد.

در ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ دﻳﮕﺮ ﺿﺪاﻓﺴﺮدﮔﻲ ﻫﺎ، زﻳﺎد ﺑﺎ ﭘﺮوﺗﺌﻴﻦﻫﺎ ﺑﺎﻳﻨﺪ ﻧﻤﻲﺷﻮد.

ونلافاکسین ﻳـﻚ ﻣﻬـﺎر ﻛﻨﻨـﺪه ﺿﻌﻴﻒ CYP2D6 اﺳﺖ، اﻣﺎ ﺑﺎ داروﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﺰﻣﺎن ﻣﺼـﺮف ﻣـﻲﺷـﻮد ﺗـﺪاﺧﻞ ﺑـﺎرز ﺑـﺎﻟﻴﻨﻲ اﻳﺠـﺎد ﻧﻤﻲﻛﻨﺪ (ﺑﻪ اﺳﺘﺜﻨﺎی MAOI).

موارد مصرف:

درمان افسردگی، ترس از اجتماع، اختلال جبری وسواس و اختلال ترس در بزرگسالان

اختلالات ژنرالیزه اضطرابی , افسردگی , اضطراب , اختلالات هراسی

۲۶ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۳۷ موافقین ۰ مخالفین ۰

کلینیک زوج درمانی

متخصص زوج درمانی، مشاور روانشناسی است که با گرایش زوج درمانی مشغول به فعالیت است. اما سوال اینجاست که چگونه میشود زوج ها و روابط بین فردیشان را درمان کرد؟  هنگامی که زوجی در زندگی مشترکشان با مشکلاتی مواجه میشوند که مشمول زمان میشود و نمیتوانند آن مشکلات را حل کنند و نیازمند کمک گرفتن از فردی هستند که بتواند آنها را راهنمایی کند. پیش از این زوج ها برای راهنمایی گرفتن در خانواده و اقوام خود به دنبال فردی عاقل و بالغ بودند که فقط نقش واسطه و میانجی را بازی میکرد. زوج درمانی برای چه مشکلات و موقعیت هایی مناسب است؟  برای مشاوره پیش از ازدواج. برای رابطه های دوستی طولانی که به ازدواج نرسیده است. پس از ازدواج و مشکلات پیرامون. مشکلات جنسی به وجود آمده پس از ازدواج. نارضایتی از اندام همسر. نارضایتی از وضعیت اقتصادی. نارضایتی از وضعیت جنسی. مشکلات فرازناشویی. خیانت همسر. دخالتهای خانواده همسر. تکراری شدن زندگی. سردی زندگی پس از ازدواج. مشکل بچه دار نشدن و راهکارهای آن. مشکل خساست همسر. مشکلات خلقی و گزارش آن توسط زوج سالم به متخصص زوج درمانی.

 یکی از نکات مهم در روابط زوج ها توجه به حرف های افراد غیر متخصص است. این افراد که اصولاً فامیل های درجه دوم و یا دوستانی هستند که در روابط دیگران نظر میدهند، معتقدند زوج ها اگر فرزندی به دنیا بیاورند، مسائل و مشکلاتشان حل میشود. همه چیز رنگ و بوی خوشبختی میگیرد و همچنین خیانت ها، دروغ ها، دعوا و بحث های طولانی رو به اتمام میرود.

 

۲۴ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰

حرکت درمانی

 

حرکت درمانی یا رقص درمانی یکی از جمله روش های جدید درمانی است که توسط متخصصان به کار گرفته می شود.

در این روش پزشک معالج شما با در نظر گرفتن حرکاتی ورزشی به شما در درمان بیماری خود کمک می کند.

در ادامه با کلینیک اعصاب و روان هیربد همراه باشید.

DMT یا رقص درمانی نوعی از درمان است که به فرد کمک می کند تا با انجام برخی حرکت قادر باشد تا به سطح مناسبی از ادغام  رفتار عاطفی، شناختی، تنظیم حرکات فیزیکی با آنها و نوعی رفتار مناسب اجتماعی دست پیدا کند.

این نوع درمان تاثیر بسزایی در سلامت جسم، روح و ذهن فرد خواهد داشت.

۲۴ مرداد ۹۸ ، ۰۲:۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰

فلووکسامین

فلووکسامین (Fluvoxamine) یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکننده‌های بازجذب سروتونین است که بیشتر برای درمان اختلال وسواسی اجباری استفاده می‌شود.

فلووکسامین یکی از اولین داروهای موسوم به اس‌اس‌آرآی است که در سال ۱۹۸۴ در کشور سوئیس وارد بازار شد.

این دارو از ۱۹۹۴ در آمریکا و از ۱۹۹۹ در ژاپن مصرف می‌شود.

۲۳ مرداد ۹۸ ، ۲۱:۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰

نعوظ

نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟
نعوظ چیست ؟

۲۲ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۴۱ موافقین ۰ مخالفین ۰

اس سیتالوپرام

قرص اس سیتالوپرام
قرص اس سیتالوپرام
قرص اس سیتالوپرام
قرص اس سیتالوپرام
قرص اس سیتالوپرام
قرص اس سیتالوپرام
قرص اس سیتالوپرام
قرص اس سیتالوپرام
قرص اس سیتالوپرام
قرص اس سیتالوپرام
قرص اس سیتالوپرام
قرص اس سیتالوپرام
قرص اس سیتالوپرام
قرص اس سیتالوپرام

۲۱ مرداد ۹۸ ، ۰۰:۴۰ موافقین ۰ مخالفین ۰