فال حافظ آنلاین

نیت کننده معمولاً در هنگام تفأل از دیوان حافظ، او را به عزیزترین کسانش یعنی به خداوند و معشوقه اش (شاخ نبات) قسم می دهد. این قسم معمولاً به این شکل ادا می شود: ای حافظ شیرازی! تو محرم هر رازی! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم می دهم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا براورده سازی. ضمن اینکه شاید بهتر باشد برای شادی روح حافظ، صلوات یا فاتحه ای نثار نماییم!

 

 

 

 

فال گرفتن و مشورت خواستن از حافظ سنتی دیرینه نزد ایرانیان است. فال حافظ یا به تعبیری، فال گرفتن از دیوان حافظ، در مدت کوتاهی پس از حافظ رایج گردید و حدود هفتاد سال پس از وی گزارش هایی از فال زدن به دیوان حافظ در متون رسمی تاریخی آمده است. از دوره صفویه به بعد، در باره تفال به دیوان حافظ، حکایت های بسیار و گاها شگفت آوری نقل شده است در زمان حال نیز گرفتن فال حافظ با دیوان وی در بین ایرانیان و فارسی زبانان یک رسم عمومی است که به مناسبت های مختلف مانند شب یلدا، بیشتر مرسوم می باشد. با توجه به جایگاه دیوان حافظ شیرازی در بین مردم و اینکه پس از قران مجید، پر طرفدارترین کتابی است که در خانه هر ایرانی یافت می شود و همچنین غزلیات نغز حافظ که بر دل هر خواننده ای می نشیند، اقبال مردم به خواندن دیوان وی و مشورت کردن با حافظ و تفال زدن به دیوان حافظ، کاملا منطقی می باشد. سیمرغ نیز امکان فال گرفتن بصورت آنلاین را برای دوستانی که با هر نیتی می خواهند تفالی به دیوان حافظ شیرازی بزنند فراهم نموده است. با قرائت فاتحه ای برای این شاعر بزرگ، نیت کنید و فال حافظ خود را دریافت نمایید.

 

فال حافظ آنلاین

 

استخاره از دیوان حافظ

 
فال حافظ اصلی از دیوان حافظ شیرازی

همه ما ایرانیان بدون شک از دوران کودکی با فال حافظ شیرازی آشنایی داریم. زمانی که افراد یک خانواده یا فامیل به مناسبت های مختلف مانند شب یلدا و یا لحظه تحویل سال نو دور یکدیگر جمع می شوند به گرفتن فال حافظ مشغول می شوند.

در بیشتر مواقع بزرگتر خانواده یا ریش سفید فامیل که مورد احترام دیگران است و البته از سواد کافی برای خواندن و تفسیر غزل های حافظ برخوردار است برای دیگران فال گرفته و تعبیر آن را به فال گیرنده اعلام می کند.

دیوان حافظ در خانه اکثر مردم ایران یافت می شود، بسیاری غزلیات حافظ را حفظ می کنند یا در سخنان روزمره و ضرب المثل ها استفاده می کنند.

در میان ایرانیان این باور وجود دارد که شیخ حافظ شیرازی داننده اسرار نهان و عالم غیب می باشد و هنگام مواجه شدن با مشکلات یا دو راهی های زندگی با گرفتن فال حافظ می توانند تصمیم درست گرفته و از آینده با خبر شوند.

تصمیم گیری برای ازدواج، کار، تحصیل و تولد نوزاد از جمله موارد رایجی است که برای آن ها فال گرفته می شود.

مراسم فال گیری یا تفال به دیوان حافظ، از دیرباز آداب و رسوم مخصوص خود را داشته و توصیه می شود قبل از گرفتن فال حافظ، مقدمات آن را فراهم کرده و با آرامش و خلوص نیت به فال گیری اقدام کنید.

در ادامه با آداب تفال به دیوان حافظ، شرح کاملی از زندگی، ازدواج و مرگ این شاعر عالیقدر و جملات بزرگان غرب و شرق درباره حافظ، همراه با ما باشید.

چگونه فال حافظ بگیریم؟

فال گرفتن از دیوان حافظ شیرازی آداب و رسوم خاصی دارد که در ادامه به تمامی آنها خواهیم پرداخت.