ایمی پرامین یکی از داروهای ضد افسردگی سه‌حلقه‌ای است که برای درمان برخی دیگر از اختلالات روانی همچون اختلال هراس، فوبی اجتماعی، دردهای عصبی و همچنین در مقدار کم برای کنترل شب ادراری (شب‌میزی) در کودکان بزرگتر از ۶ سال به‌کار می‌رود.

ایمی پرامین دارویی از دسته ی ضد افسردگی های سه حلقه ای می باشد و معمولاً برای درمان افسردگی در بزرگسالان تجویز می شود.این دارو همچنین در درمان شب ادراری در کودکان و موارد دیگری که مربوط به افسردگی نمی باشند هم استفاده دارد .
علت اصلی بروز افسردگی ناشناخته است اما هدف از درمان دارو همراه با مشاوره درمانی برطرف کردن علائم افسردگی نظیر خلق پایین، بی حالی،نداشتن انگیزه، افکار خطرناک ،اختلالات خواب و کاهش اشتها و…جهت رساندن فعالیت و عملکرد روزانه ی فرد به سطح طبیعی، می باشد.
داروهایی مانند ایمی پرامین می توانند به برطرف نمودن علائم افسردگی مانند کم خوابی یا کمبود اشتها کمک قابل توجهی کنند.

ایمی پرامین ۱۰

ب) شب ادراری کودکان.
کودکان شش ساله و بزرگتر: از راه خوراکی، مقدار mg/day 75-25 یک ساعت قبل از خواب مصرف می‌شود.

عوارض جانبی:

خواب آلودگی، سرگیجه، خشکی دهان، یبوست، تاری دید

داروﻫﺎی ﺿﺪ اﻓﺴﺮدﮔﻲ ﺣﻠﻘـﻪای، ﻋﻮارﺿـﻲ ﻣـﺮﺗﺒﻂ ﺑـﺎ دوز دارو دارﻧـﺪ.

اﻳـﻦ داروﻫـﺎ وﺳـﻴﻊ اﻟﻄﻴﻒ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻲ ﺗﻌﺎدل زﻳﺎد آﻧﻬﺎ ﺑﺎ ﮔﻴﺮﻧﺪهﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ اﺳﺖ؛ ﻛﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﺿﺪ اﻓﺴـﺮدﮔﻲ و ﻧﻴﺰ ﺗﺎﺛﻴﺮات ﺟﺎﻧﺒﻲ آﻧﻬﺎ اﺳﺖ.

داروﻫﺎی ﺳﻪ ﺣﻠﻘﻪای ﮔﻴﺮﻧﺪهﻫﺎی ﻣﻮﺳﻜﺎرﻳﻨﻲ، ﻫﻴﺴـﺘﺎﻣﻴﻨﻲ و آﻟﻔـﺎ – آدرﻧﺮژﻳــﻚ را ﻣﺴــﺪود ﻣــﻲﻛﻨﻨــﺪ و ﻣﻮﺟــﺐ ﻣﺸــﻜﻼت ﻗﻠﺒــﻲ، ﻋــﻮارض آﻧﺘــﻲ ﻛﻮﻟﻴﻨﺮژﻳــﻚ، آﻧﺘــﻲ ﻫﻴﺴﺘﺎﻣﻴﻨﻲ، ﻛﺎﻫﺶ آﺳﺘﺎﻧﻪ ﺗﺸﻨﺞ، اﺧﺘﻼل ﺟﻨﺴﻲ، اﻓـﺰاﻳﺶ ﺗﻌﺮﻳـﻖ و ﺗﻮﻣـﻮر ﻣـﻲﺷـﻮد.

اﻳـﻦ ﻋـﻮارض داروﻫﺎی ﺳﻪ و ﭼﻬﺎر ﺣﻠﻘﻪای ﻣﻌﻤﻮﻻً ﭘﺬﻳﺮش آﻧﻬﺎ را ﻛﻤﺘﺮ از ﻣﻬـﺎر ﻛﻨﻨـﺪهﻫـﺎی اﻧﺘﺨـﺎﺑﻲ ﺳـﺮوﺗﻮﻧﻴﻦ (SSRI) و دﻳﮕﺮ داروﻫﺎی ﺿﺪ اﻓﺴﺮدﮔﻲ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﻲﻛﻨﺪ.