از دیگر نقاط قوت فیلم ولنتاین غمگین می توان به استفاده از تصویر برداری ۱۶ میلیمتری اشاره کرد که از دیگر ویژگی های جذاب این اثر هنری به شمار می آید که یادآور فیلم های خانگی است و بیننده قادر است تا نزدیکی و صمیمت را در قالب دوربین لمس کند.

آغاز فیلم همراه با یک حادث تلخ است! سگ خانوادگی به دلیل سهل انگاری سیندی ناپدید می شود، دن و سیندی بر اساس یک رابطه عاشقانه تصمیم به ازدواج می گیرند، سیندی حالا از نامزد قبلی خود حامله است و قصد دارد تا فرزند خود را نگهدارد.

نکته بارزی که در فیلم ولنتاین غمگین به چشم می خورد تضاد بین شخصیت دن و سیندی است، سیندی زنی احساسی است که همواره دوست دارد تا روابط خود با همسرش را گسترش دهد، در مقابل بعد احساسی مغز دن در برابر سیندی عاجز است! او فردی سهل انگار و بی توجه است و همین امر موجب شده تا شکافی عمیق بین روابط این دو به وجود بیاید.

بررسی تفاوت ها

دانلود ولنتاین غمگین

اینگونه به نظر می رسد که دن فردی زور گو است و اغلب برای برطرف کردن نیاز های خود به سراغ سیندی می آید و احترامی برای احساسات و نیازهای او قائل نیست.

سیندی به شغل پزشک یاری مشغول است و قصد دارد تا در آینده پزشک شود، دن نیز یک نقاش ساختمان است؛ حال این دو بدون توجه به اختلافات فی مابین و صرفا به خاطر وجود عشق وعلاقه تصمیم به ازدواج می گیرند.

در اصل کارگردان قصد دارد تا به بررسی اختلاف اساسی فرهنگی و طرز تفکر دو طرف بپردازد اما هیچگونه پیش داوری در فیلم به تصویر کشیده نمی شود و کارگردان اجاز می دهد تا فیلم روند معمول خود را طی کند.

نکته دیگری که در این فیلم به چشم می خورد پرداختن به ریز ترین جزئیات روابط بین دن و سیندی است، در فیلم ولنتاین غمگین کارگردان روابط زناشویی بین این زوج را به صور کامل به تصویر کشیده و تا حدی انتقاد شدید برخی منتقدین را در پی داشته است.